Ez a blog mindenkié, aki szeretne velünk közös projekteken dolgozva beszélgetni, jokat vihogni és esetleg együtt szomorkodni, ha a sors ugy hozza.

2010. március 2., kedd

Jön a TAVASZ !!!!!!!

Sziasztok Lámyok! Megint fantasztikus müvek születtek, gratulálok mindenkinek! Örülök hogy továbbra is ilyen lelkesedéssel dolgoztok a közös feladatokon! Köszönjük szépen a klassz leirást Dorkának, igy igazán nem nehéz a szatyit elkésziteni!!!!
Az e heti projektünk felkerül ide, hogy azok is velünk dolgozhassanak, akik nem kerültek be a szakkörbe. Lányok, ha a leirásunk alapján készitetek valamit, hagyjatok egy kommentet a linkkel a blogotokhoz hogy mi is megcsodálhassuk! A mostani leirásokat Arankának és Csillának köszönhetjük, nagy tapsot nekik!!!!!

Akkor jöjjön most elsönek Aranka tavaszi koszoruja

A koszorúhoz való anyagok: 
Egy kis ismétlés: sokféle anyagot felhasználhatunk a koszorú készítéséhez, kezdő varrósok ne használjanak elasztikus, csúszos és foszlos anyagot.
A vastag anyagot nem fogjuk tudni szépen összevarrni, majd összefonni, ezért nem ajánlom a használatát.
Ebben a koszorúban az a klassz, hogy könnyű tisztíthatósága révén nem porfogó.
Koszorú készítés leírása:
Anyagok, kellékek:
3 színű bármilyen strapabíró anyag
Műanyag tojás, vagy bármilyen díszítő forma
90 cm-től 2-4cm széles nem átlatszó selyemszalag
apró kockára vágott vatelin a töméshez, 1 métert szoktam venni, ha marad elhasználom másra
3 db nagyobb biztosítótű a fonatok rögzítéséhez
A koszorú elkészítése:
1. lépés Az anyagokat 60 cm hosszúra és 6 cm szélesre kiszabjuk. Ezután a csíkokat színűkkel befelé fordítva csőszerűen összevarrjuk.
Az egyik végét is varrjuk le. A másik végén fakanállal színére visszafordítjuk az anyagot.
Ügyeljünk rá, hogy a cső azon végét, amelyiken az apróra vágott vatelinnel fogjuk kitömni, ott duplán varrjuk össze az anyagot, mivel töméskor elszakadhat.
2. lépés Vásárolhatunk apró kockára vágott vatelint, vagy saját magunk is összevághatjuk. Ha mi magunk vágjuk össze, tegyünk alá valamit, mert nagyon szöszöl. (Ezért allergiásoknak nem ajánlom, mert befulladhatnak).
3. lépés Fakanállal belenyomkodjuk a vatelint és kitömjük a csöveket, ez a művelet lassú és türelmet igényel. Próbáljuk egyenletesen kitömni a csöveket. Ha sok vatelint használunk a tömés alkalmával, akkor ducibb lesz a koszorú, és kevesebb fonással tudjuk majd elkészíteni. Ha kevesebb a tömőanyag, akkor több fonatot tudunk majd készíteni a koszorún.
4. lépésA tömés befejeztével varrjuk össze apró öltésekkel a csövek végeit.
5. lépés Illesszük össze a csövek végeit, biztosítótűvel, így könnyen egyben tarthatjuk a 3 csövet a fonásunkhoz.
6. lépés Kezdjük el a hármas fonást úgy, hogy a külső csövet lazábban fonjuk, míg a belsőt kissé szorosabban, így formásabb lesz a koszorú. Ügyeljünk rá: fonás közben az anyag összevarrott részét tartsuk a hátoldalon, mint a fotón.
7. lépés Ha kész a fonás, ismét rögzítsük a csöveket biztosítótűvel oly módon, hogy a megfelelő színű csöveket összeillesztjük az azonos színű kezdésekkel, majd kézzel egymáshoz varrjuk a két véget. (Vigyázzunk, hogy a fonások közben ne essenek szét, ebben segít a biztosítótű). Az összevarrás is hátrafelé nézzen.
8. lépés A selyemszalagot egyszer áttekerjük ez fogja eltakarni az összevarrott csövet, majd masnira kötjük.  
9. A szalagot 2-szer körbetekerjük az összeillesztésnél a koszorún, ezzel eltakarjuk a kézi varrást. Középre kötünk egy szép masnit. Igazítsuk el a masnit, hogy szépen mutasson.
10. A végén a fonatok között bármilyen figura zsinegét áthúzhatjuk, hogy a hátoldalra kerüljön, majd tetszés szerinti hosszúságra hagyjuk, hogy a koszorú közepére belógatva szépen mutasson. A zsineget odavarrhatjuk a cső hátoldalához apró öltésekkel.
Minden alkalomra kiváló dekoráció és rendkívül sokféleéppen elkészíthető.
11. A koszorú tetején középen, szintén a fonatok között átfűzünk valamilyen szép zsineget, amivel felakaszthatjuk a koszorút.
Ha a selyemszalag a masni megkötése közben összegyűrődik, akkor vasaljuk ki a lelógó végeit óvatosan. Ügyeljünk arra, hogy közben ne égjen meg, esetleg összeugorhat a szalag, ha a vasaló melegebb a kelleténél.
Nagyon szépen köszönjük a leirást Aranka!!!! Èn annyit tennék hozzá, hogy a méretet izlés szerint lehet változtatni a következö szabály alapján: Az anyagcsikok szélessége mindig egy tizede legyen a hosszuságnak. Tehát 6 cm széles - 60 cm hosszu
8cm széles - 80 cm hosszu
10 cm széles - 100 cm hosszu és igy tovább.
Ha kéritek felteszem a sárga -zöld koszoru pink virágjának a készitési modját is a sablonokkal, csak szoljatok (be kell akkor scannelnem a sablonokat)

Csilla tojásai

Hungarocell TOJÁS

Először is iderakok egy linket, mert én is innen tanultam egy video alapján a „technikát”. Ha valakinek nem érthető a leírás, akkor itt megnézheti lépésről-lépésre.


Nem kell megijedni tőle, mert nagyon egyszerű és mutatós húsvéti dísz vagy ajándék lehet belőle. Kb. 10-15 perc alatt készen van egy kisebb méretű tojáska.

Először is egy filctollal felrajzoljuk a képzelt mintát. Azaz pl. a legegyszerűbb 4 egyenlő részre felosztani a tojást. ( Ha ez megy később olyan alakzattal próbálkozhattok, amilyet csak szeretnétek )


A snitzerrel – avagy papírvágó késsel – metszük be a minta alapján kb. 1 cm mélyen. A negyedeket külön-külön borítsuk be a textillel. Én már előre felvágtam téglalapokra az anyagot és még a csúcsát is külön háromszögesitettem. Lehet sok anyagot bedugni a mélyedésbe…de nem töméntelenül. Kb. fél centi anyag elég. A penge hátával nyomjuk az anyagszélet az egyik résbe, feszítsük formára az anyagot.

A végén megint lehet háromszögesíteni az anyagot, mert úgy szebben feszül és nem horpad be a hungarocell, ha kevesebb anyaggal tömködjük be.


Így néz ki, ha egy oldallal készen vagytok:


Következhet a többi anyagdarab betömködése a lukakba. Egyre jobban fog menni!!!


Így néz ki, mikor készen vagytok a tojással. Nem kell megikedni, ha nem szépek a szélek, vagy nem olyan jól feszül az anyag, mert a diszitéssel – kacsafogak, csipkék, fonalak – amit szeretnétek, ezeket mind el lehet takarni.


Én kicsi gombostűket használok a díszítésnél, természetesen lehet ragasztani is, ha gyerekbiztosra szeretnétek készíteni. Ha fellógatható tojást szeretnétek, akkor a diszités előtt kell egy cérnát valamelyik mélyedésen keresztül vezetni és majd ezt is eltakarni a disszel. De lehet kapni barkácsboltokban müa. akasztót is, amit bele lehet rakni a tojásvégébe. Vagy van egy egyszerü tipp, amihez csak drót kell. Vágsz egy 5 cm-es drótot, kettéhajlítod és beleszúrod a hungarocellbe.:-)))


És készen is van a húsvéti tojás.:-)))

Kellemes munkát és jó szórakozást és kellemes időtöltést kívánok nektek.

Csilla

Köszönjük szépen Csilla, nagyon jo a leirás, szerintem menni fog!!!!!!!
èn is kivánok Nektek jo munkát, remélem sikere lesz a tavaszi dekotoknak otthon!!!!
Rita

14 megjegyzés:

Hencsilli írta...

Nagyon jó mindkét leírás. Szabad valamit hozzátennem Aranka koszorújához? Mármint nem akarok belepofátlankodni senki leírásába.. Karácsonyra nagyon sok ádventi ajtódíszt csináltam. Én a csöveket steppelt vatelinnel tömtem ki. Levágtam egy olyan hosszú darabot amilyen a cső volt. Szélességét meg úgy csináltam, hogy összetekertem és belepróbálgattam a csőbe, hogy mekkora fér bele. Aztán az egyik felét biztostűvel rögzítettem és azzal húztam befelé a csőbe, persze mindig igazgattam a vatelint, hogy szép egyforma legyen. Először én is ilyen apróra tépkedett vatelinekkel csináltam, de aztán kitaláltam ezt. Remélem segíthettem valakinek.

Ledorka írta...

Köszönjük mindkét leírást, és Hencsilli ötletét is! :) Rita, nagyon szép a virágod!

Rita írta...

Köszönjük szépen a kiegészitést, én ki fogom probálni!!!!

Aranka írta...

Sziasztok! Azért nem alkalmazom Hencsilli leírását, mert fonáskor ilyenkor jobban megtörhet (belső ívén ráncosodik)a koszorú. Persze kinek mi jön be,van aki tömni szeret, van aki meg belevarrja a tölteléket. Lényeg: ügyeljetek, hogy a cső varratai ne kerüljenek a fonatok elejére. Jó munkát kívánok az elkészítéséhez.

Hencsilli írta...

Igen, lehet hogy kicsit megráncosodik, de nekem ez az egyszerűbb igen. Az elsőt én is tömködtem, akkor találtam ki ezt a módszert.
Aranka, bocsi hogy belekontárkodtam a leírásodba :(
Azért ugye nincs hari? :)

Aranka írta...

Miért lenne harag?! Szerintem nem kontárkodtál bele, hanem leírtad Te hogyan készíted el. A saját készítésű dolgokban pont az a jó, hogy ugyanazt az eredményt többféle elkészítési móddal megkaphatjuk. : )

Abile írta...

Nagyon köszönjük a leírásokat!
A tojásokat én is elkészítetettem tavaly. Az oldalukra szalagot ragasztottam és annál fogva fel is lehet akasztani őket! :o)

bemka írta...

Nem fogom kihagyni ezt a projektet sem, remélem menni fog. Köszönjük a leírást.

Lana írta...

Sziasztok! Ha lehet kérni Rita, akkor küldd el a virágod sablonját, mert levelet már találtam az egyik könyvemben, de virágot még nem. És masni helyett azzal díszíteném.
Bár még 1-2 táskát is meg kellene varrni. :)

Ildi írta...

Lana, Te megcsináltad már a szuper tatyódat, annál szebbet nehogy varrj!:)
Aranka, Csilla köszönöm én is a jó leírásokat! Egyszerűnek tűnik, csak neki kéne állni!:( Már alig várom, hogy legyen egy kis időm!

Lana írta...

Mindig jöhet egy táska, de ezt már a kedves sógornőmnek fogom készíteni.

Aranka írta...

Szívesen, leljétek örömötök a varrásban. : )

Anzso írta...

Hasonló tojást én is épp most készítettem és raktam ki a blogomba. :-)

Névtelen írta...

Köszönöm szépen a leírást!!Jó varrást mindenkinek!:)