Ez a blog mindenkié, aki szeretne velünk közös projekteken dolgozva beszélgetni, jokat vihogni és esetleg együtt szomorkodni, ha a sors ugy hozza.

2010. május 14., péntek

Varrjuk meg együtt....


Kedves lányok !
 Elhatároztam, hogy magam varrta elenganciában szeretnék a lányom ballagásán megjelenni.És ezt úgy, hogy néhány gatyán kívül  mást nemigen varrtam mostanáig.
Azt szeretném, ha tanácsaitokkal, tudásotokkal segítenétek nekem.
 Megmutatom az anyagokat amiből szeretnék felöltözni : ) Az aggódókat megnyugtatom, hogy az anyagokért, ha netalántán elrontanám, nem nagy kár.Persze nem fogom elrontani, nem fogjuk. Akinek ilyen csapat áll a háta mögött, az csak sikereket könyvelhet el.
 A  minta, amilyennek szeretném megvan. Állítólag egyszerű (hajaj), nekem nem tűnik annak.
Kedveseim! Ez egy szükségmegoldás - pénzem nincs ruhára , és a régi ruhatáramat sikerült szerencsésen kihízni, miután másfél éve letettem a cigarettát.
 Na,  ki fog segíteni ?
 Szerintem meg tudjuk együtt csinálni .
Igazam van, vagy igazam van?


A minta ezek közül lenne....még nem tudom pontosan

25 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Bocsi, én nem tudok segíteni, viszont ezek nekem is nagyon tetszenek!!! :)

Szivesen megvarrnám ezeket a ruhákat én is...

Rita! Lehetne valamelyik felső az egyik projekt?? Köszönöm!!! :)

Névtelen írta...

Az elmaradásim pótlása folyamatban van, majd egy poszta fogom tenni a képeket róluk.. :)

Abile írta...

Nekem a fehér 3/4-es ujjú tetszik legjobban. Mivel kétféle anyagot mutattál még azt is el tudnám képzelni, hogy a mellrésze és az ujja a mintásból a többi a fekete anyagból készülne. Egy fekete nadrággal.... hmmm.... Szerintem csini lenne

napraforgó írta...

Hú, ez az ötlet nekem is tetszik. S a kék felső is igazán klassz (én persze nem kékben csinálnám, de a képen jól néz ki). Ha ez lehetne az egyik projekt (mondjuk fakultatív, aki szeretné), azt én is nagyon támogatnám!!!!

Névtelen írta...

Napraforgó nekem is a kék tetszik nagyon, meg a nadrág is... :)

Lana írta...

Az ötlet jó, nekem a sötétkék felső a fehér nadrággal jön be. Szoktam ilyeneket varrni, pár dologban tudok segíteni,de én is csak hobbiból varrok. Jómagam Burdát szoktam venni, elég pontosak a szabásmintái más újságokhoz képest. És nagyon részletes leírást adnak. Most épp egy nyári ruhákat varrok magunknak. Bemka, szabásmintád van?

bemka írta...

Sajnos nincs szabásminta, most dolgozom egy blúz alapminta szerkesztésével.Gondoltam , ha megvan az alapminta méretre, akkor már nem lesz nagyon nehéz berajzolni a kiválasztott mintát.
A nadrág egyszerűbbnek látszik. Vagy csak mert nem annak fogtam neki?
Lana , köszi hogy segíteni akarsz :)
Mindenesetre , a dolog kezd izgalmassá válni.Azt hiszem a szarka és a farka mondás életbe lépik :))

Rita írta...

Huha, lányok, most feladtátok a leckét!!!!! Már sokszor emlitettem: soha nem tanultam varrni, sajnos nem tudok szabásmintát késziteni!!!!!!!!!! ha valaki, valahol talál egy ilyen szabásmintát, szivesen megcsinálom nektek egy projektnek! Most legfejjebb kislány ruhákkal és halásznadrágokkal tudnálak titeket megörvendeztetni, ezeket varrtam most az unokámnak.

Névtelen írta...

Van pár Burdám otthon, megnézem, hátha van ehhez hasonló szm benne! :)

Lana írta...

Szerkeszteni nem tudok én sem, csak az újságot tudom ajánlani. Van benne nagy méret is, kicsi is. Anno én is 36/38-as méretben varrtam magamnak, de a két gyerkőc után 42-es maradtam.
Vagy esetleg postázni tudok szabásmintát, bár ez sok embernél igen hosszadalmas folyamat, azt nem tudom bevállalni...

Rita írta...

Lana, ha találsz olyat amiröl ugy gondolod hogy tetszene a lányoknak és elküldöd nekem, én megvarrom próbaképpen, bescannelem a szabásmintát és elkészitem egy projektnek. Nem tudom mekkorák a gyerekeid, cserébe fel tudok ajánlani kislány ruha és halászgatyo szabásmintákat 116-122-es méretben

Lana írta...

Rendben, ma átnézem, van jó néhány évfolyamom. Köszi a gyerekmintákat, de a gyerek Burdát is megveszem mindig.
Több méretben kell akkor bemásolni a mintákat... E-mailben jelentkezek.

Ledorka írta...

Netről letölthető mintákhoz mit szóltok? Nyomtató kell hozzájuk az igaz, de mégis egyszerűbb, mint szerkeszteni. :)
http://www.burdafashion.com/en/Downloads/Free/1333669-1413206.html
vagy:
http://www.burdastyle.com/patterns?free=1&most_recent=1
(regisztrálni kell a letöltéshez)

bemka írta...

A fehér felsőnek megvan a szabásmintája.....Hova küldjem? Rita , neked ?

Rita írta...

Lányok, kéritek a fehér felsöt? :-)))

bemka írta...

Köszi Lidércke !!!
Szuper oldalra irányítottál.
:))))

Lana írta...

Hááát ezt az oldalt nem is ismertem. :) Nagyon jó! Köszi Lidércke! Rita, keressek még mintát, vagy innen csemegézünk?

Ledorka írta...

Szívesen. :)
Itt is érdemes körülnézni:
http://www.sewing.org/

Rika írta...

Rita! A felső és a nadrág varrása jó ötlet. Szívesen kipróbálnám magam ezen a területen is. Igaz, az időm sajnos nagyon kevés, de igyekszem veletek haladni.

Aranka írta...

Kedves Bemka! Nekem a sötétkék blúz tetszik a hímzéssel talán mert lenvászon anyagból készült. A fehér is nagyon elegáns. Szívesen varrnék magamnak blúzokat.

bemka írta...

Hát akkor azt hiszem, legjobb lesz ha belevágunk.
Én a jövő héten nekifogok.
Ha találok valami okos ügyes dolgot, megosztom veletek.
Egyelőre megszerkesztem az alapszabásmintát a képen látható könyvből, majd ebbe belerajzolom a kiválasztott modell mintáját.Ahogy olvasom nem tűnik megvalósíthatatlannak. Meglássuk mi lesz belőle.
Ha akarjátok itt mutatom, hogy mire megyek,ha pedig zavaró lenne ezzel a helyet és a figyelmeteket elfoglalni,akkor a blogomon is lehet követni a fázismunkálatokat.
Kívánjatok sikert hozzá :) Nagy a fa , amibe belevágtam a fejszémet.

Rita írta...

Marika, ugyan a szabály az, hogy csak szakkörös projektetekt szabad feltölteni, most kivételt teszünk, mert ugy látom hogy ez a ruha-projekt nagy érdeklödésre tart számot a Lányok között. Arra kérlek, hogy tedd egy postba a ruhás bejegyzéseidet hogy a Lányok késöbb is megtalálják. (Én multkor elkövettem azt a hibát hogy a takarót 3 postban irtam le, azóta se találja senki)
Szóvak, vágjunk bele, hajrá Marika!!!! Ahogy haladsz, töltsd is légyszives fel a fázisokat, szerintem a lányok nagyon várják!

Zsófi írta...

Ha a szabás-varrás könyvet használod, akkor kalkuláld bele, hogy akkor, mikor ezt készítették a '70-es években, még szűkebb fazonok voltak divatban, másrészt a karöltők is mindig szűkek voltak. Kicsit bővebbre érdemes hagyni.

Nadrágot is varrtam már belőle, de nem végeztem előzetesen alapos feltáró munkát; sikerült egy baromi előnytelen szabásmintát összehoznom...

Szóval ésszel kell használni, és nem pontosan ugyanazokkal a számokkal kalkulálni, mint amiket javasol.)
És a geometria-tudás sem árt hozzá. ;-)

Rita írta...

Lyányok, többen közületek emlitették hogy lenne otthon szabásmintátok.....ki akarja közkinccsé tenni :-))?

Ledorka írta...

Nekem van egy halom Burdám, de mivel azoknak a mintáknak a közzététele szerzői jogokat sértene, max. levélben küldeném. (Ezt ajánlottam is Bemkának.)