Ez a blog mindenkié, aki szeretne velünk közös projekteken dolgozva beszélgetni, jokat vihogni és esetleg együtt szomorkodni, ha a sors ugy hozza.

2010. május 1., szombat

Összehajtható szatyor

Tudom, hogy már tudtok szatyrot varrni. :) Mégis mutatnék egy egyszerű, összehajtható, minden táskában elférő fajtát. Sok helyen láthattatok már ilyet, különböző variációkban, bátran változtassatok ti is a módszeremen, ha jobbat tudtok! :) Ilyen lesz:


1. Szabd ki a szatyornak való anyagot. Pl. 38 cm x 80 cm + 2 csík a füleknek, én 60 cm hosszúra szabtam őket. A "borító" mérete nálam 16 x 28 cm-es. (Néhány cm ide-vagy oda, mindegy, nyugodtan módosítsd annak érdekében, hogy minél gazdaságosabban használd fel az anyagodat.) Kell egy 3-4 cm széles, a borító kerületének (+ pár cm) megfelelő hosszúságú csík is.
2. Díszítsd kedved szerint a borítót. Lehet hímzett, rátétmintás, horgolt díszes, gyöngyös - a lehetőségek száma végtelen. :))
3. Vágj egy darab vatelint, tedd a borító alá, és tűzd össze, de akár végig is kukacolhatod.


4. Tisztázd el, a hosszú csíkot is, majd ez utóbbit fektesd a borítóra, és dolgozd el vele a szélét. Egy kis darab zsinórból, vagy szalagból készíts hurkot, azt varrd az egyik rövidebb szél közepére. (Természetesen a hurok végét is tisztázni kell.)


A csíkot fordítsd a hátoldalra, gombostűzd le!
A borító szélét eldolgozhatod ferdepántot használva is, akkor nem kell teljesen hátrahajtani a csíkot - de ezt úgyis tudjátok. :)
5. A szatyornak szabott anyagon nézd meg, hol lesz kb. az eleje közepe. Oda gombostűzd fel a borítót.


Varrd rá az anyagra. Én csipkével is díszítettem.


6. A szatyor elkészítése következik. Színt színre fordítva varrd össze az oldalakat, tisztázd el, készíts talpat, ha szeretnél, majd gépeld le a füleket, varrd rá. Ezt nem részletezem, elvégre megy már. :) Sima, béleletlen tatyót kapunk, az elején a borítóval. Ha kész,  hajtsd bele a szatyrot a borítóba, nézd meg, hová esik a hurok, és varrj fülesgombot az elejére.
Ilyen a végeredmény (bocs, még vasalás előtt fotóztam):

Mutatok még pár ötletet, de szerintem mostanra mindenkinek beindult a fantáziája. :D



Jó munkát! :)


13 megjegyzés:

Marika írta...

Fantázia beindulva!:)

Szegusz írta...

Nálam még az első szatyor készítése folyamtban, de már ezt is csinálnám!!:))

Shushanna írta...

Varrtam már ilyent másképp díszítve és ferdepánttal, de komolyan mondom, hogy annyira jó olvasni Téged...Ügyes, érthető kis oktató vagy!

Ledorka írta...

Várom a műveiteket! :)
Zsu, aranyos vagy, köszönöm. :) Megnyugodtam, hogy követhető, amit írok.

medolin írta...

Itt az ideje, hogy nekilássak az első szatyromnak és végre ne a kezemben cipeljem, amit vettem a boltban. Egy ilyen világos és egyszerű leírás után tényleg kedvet kap az ember az elkészítéséhez. Köszi szépen!

Ledorka írta...

Nagyon szívesen! :) Mutasd ám majd meg! :)

Monaline írta...

Köszönöm,most én is kedvet kaptam!:)

Jutus írta...

Ilyet még nem varrtam,de a jövőhéten neki esek!!!Fantázia beindult nálam is.:))

napraforgó írta...

Lidércke, te gondolatolvasó vagy! Már éppen utána akartam nézni, hogy hogy is kell ilyen szatyrot csinálni, s tessék! Pont ezt írtad le! Nagyon köszönöm, remélem, hamar kész is lesz.

Amanda írta...

A fantáziával nálam sincs gond. Olyan érthetően írtad le, hogy fejben már meg is varrtam. Most sokminden másban utazom, de kell egy ilyen nekem is. Köszönöm!

Ledorka írta...

Örülök, hogy tetszik. :) Dolgozzatok csak, várom a végeredményeket! :)

Névtelen írta...

Szia!
Megvarrtam a táskát (ilyet eddig még nem csináltam, csak rengeteg hátizsákot, mivel a családban az a sláger) A leírás alapján nagyon gyorsan ment. Piros-fehér összevisszacsíkos anyagot használtam, a borító maradék, használt farmernadrág szárából lett. Úgy látom a próbadarab alapján, hogy nekem egy kicsit kisebb borító is elég lesz. (Pedig a te fényképedet nézve a kész táskáról, az arányok stimmelnek) Köszi a leírást, Judit Gödről

Ledorka írta...

Nagyon szívesen. :) Anyagfüggő, és persze a kész szatyor méretétől is függ, hogy mekkora borító kell rá. Most kikísérletezted a neked megfelelő méretet. :)
Klassz lehet a szatyrod. Mit gondolsz, mi van a székem támláján? Piros-fehér, és kék-fehér anyagok, meg némi farmer. :D Táska lesz.