Ez a blog mindenkié, aki szeretne velünk közös projekteken dolgozva beszélgetni, jokat vihogni és esetleg együtt szomorkodni, ha a sors ugy hozza.

2010. május 18., kedd

Textil festés .

Rita megkért adjam közre tapasztalatom és saját festési technikám  .
Sok technikát próbáltam nekem ez vált be .
Egyszerű és talán még el sem rontható.
Ami  kell ,1db műanyag edény  még egy ami mikrózható,ja meg a textil és a festék :)

Akkor festhetünk is!!




Simon úr selyem molinóját  használom a festéshez általában ,nagyobb tételben szoktam rendelni ,postán küld .
 Ruha festéket használok amit festék üzletekben lehet kapni, nagyon sok színben 200Ft és 50 dkg textil festésére elég (ami elég sok ) .
Műanyag zacsekba van egyszerű a tárolása is ,csak mindig abba rakd vissza amiből ki vetted mert később meglepetés érhet :)!!



A selyem molinót beavatni jó meleg vízbe had gyűrődjön minél jobban ugyanis ettől lesz márványos .






Kicsavarni de nem nagyon ,olyan tocsogós maradjon ,kicsit eligazgatni az edénybe .










A kicsavart textilre szórjuk a por festéket ,mintha sóznánk tehát óvatosan, ezt követően  csűrni ,csavarni mintha kézzel mosnánk ,beledörzsöljük a festéket ahova esetleg  több festék jutott még szét dörzsöljük  (pisztácia szint használok )

Hogy mennyit szórjunk nekem az a tapasztalatom sötét színből nagyon kevés kell .Inkább ha nem a kívánt színt kapjuk még megszórjunk a textilre a festékből.










Ezt követően mikróba rakjuk én egy régi porcelán tányért használok
erre a célra .
minimum 3 -5percig és 700w tehát bele sül a festék a textilbe .
Ha sötétebb színt szeretnénk egy egy perccel növeljük az időt .Akkor jó ha jól gőzöl a festet anyag .








A mikróból kivéve addig mossuk,
öblítjük még engedi a festéket .
 












 Vasalást maximumra állítva  végezzük .Mert vasalással fixáljuk ,de nem szabad teljesen meg száradni az anyagnak mert nagyon nehéz lesz  a vasalás .


Még egy kis kedv csináló!!!!
Hát akkor a csavarás .
Mikor több szint  festek műanyag pohárba csavarok ki az anyagból egy kis festéket .Az anyagot kiterítem és a képen látható módon össze tekerem .





Itt lehet játszani a színekkel !!












Ugye milyen egyszerű!!!







Mindenkinek jó munkát és szép színeket !!
Ha valamit nem érthető módon adtam közre  kérdezzetek, írjatok nagyon szívesen segítek mindenkinek .

32 megjegyzés:

Ili írta...

Marika! Nagyon köszönjük. Nagyon jól elmagyaráztad.Nem is gondoltam volna, hogy a mikróba is lehet ezt csinálni. Én órákig állok a fazekak mellett. Nagyon örülök, hogy megmutattad.

Rita írta...

Hu de klassz lett ez a sárga-zöld spirálos..... nagyon köszönjük a leirást, szerintem tökéletesen érthetö! Megyek is festeni :-)))

Orbis írta...

Jaj ez kínzás, pénteken szigorlatozom jövő héten meg vendégek lesznek végig, mikor festek én ilyen csodaszép kendőt?????

Dehát majdcsak elmennek ezek a rokonyok valahova a hét folyamán, nemde? :D

Már kavarognak is a fejemben a színek.

Az ibéria textilfesték is használható így? Nincs erről valakinek tapasztalata?

Lana írta...

Nagyon jó, biztosan kipróbálom. Köszi a leírást. De pont ma füstölt le a mikróm. :(

Ledorka írta...

Én meg "főztem" eddig... ez mennyivel egyszerűbbnek tűnik! :) Köszönöm a leírást!
Két dologra rákérdeznék azért. Nem szoktad ecettel, vagy színfixálóval (zacskós) rögzíteni a színt? Én mindig félek, hogy fog majd a kész mű. A vasalás elég?
A csavart technikánál feloldott festéket használsz, ugye, jól látom?
Holnap veszek festéket. :)

Marika írta...

Orbis !Még nem próbáltam de szerintem biztos jó.

Marika írta...

Lidércke!
Minden festet anyag enged a színéből mosáskor egy kicsit és általában a kézi munkákat kézzel mosom 40 c vízben.Azért kell bőségesen kimosni festéskor amíg engedi a szint.
Nem szoktam fixálni csak vasalom .
A csavartnál mikor több szint festek akkor csavarok ki az anyagból festékes vizet és azt használom fel .

Ledorka írta...

Köszönöm a gyors választ! :) Csak a színek kombinálása miatt kérdeztem a fixálást. Közben rájöttem, hogy színfog kendővel is lehet (kézzel) mosni a festett darabokat, így talán merem majd világosabb anyaggal kombinálni a saját "műveimet". :))

Rita írta...

èn ecettel át szoktam öbliteni, nagy tapasztalatom nincs, az volt az elsö festésem amit a mult héten a saját blogomon mutattam

Jutus írta...

Ez fantasztikus,mekkora kedvet csináltál!!!Amint megjön az anyagom én is hozzálátok!!!:))

Marika írta...

Rita!
Állítólag az ecet tompítja az színeket ,főleg az élénk színt.

batorba írta...

Jaj gyerekek...ez már kínzás!!!!!:-))) Varrni sem tudok..erre még itt festést is mutattok!!!Ez nem szép!!!:-))) Bár ezt lehet állva és négykézláb is csinálni!!!!....:-)))nemsokára pótlok máááá...be mindent!

Szegusz írta...

Marika! Szuper a leírás! Igyekszem minél hamarabb kipróbálni!
Bármilyen anyagú ruhát lehet festeni? (Bocsi, ha túl együgyű a kérdés...)

Marika írta...

Szegusz ! Igen Kivétel műszálas meg amit nem bír a mikró.

Kata írta...

Nagyon szépen köszönöm én is az útmutatást! Már olyan régóta érdekelt :)

Tiffanylda írta...

Fantasztikusak ezek a festett anyagok és milyen egyszerű!!! Köszönöm én is a jó kis leírást! Eszemben se volt festeni, de úgy megtetszett, hogy holnap veszek festéket! Bocs, de ki az a Simon úr, akitől rendelsz anyagot? A netről? Vagy ezt minden boltban kapni?
Köszi!

bemka írta...

Nagyon szépek lettek a festett anyagjaid!És nagyon jól elmagyaráztad.
Köszönöm a bemutatót : ))

Marika írta...

ILDI! Simon úr az aki forgalmazza és készíti a selyem molinót 300fr /m .telefonon szoktam -tuk rendelni ,postán utánvéttel küldi max 3 nap megküldi.

F.Gina írta...

Nagyon jó, még nem festettem mikróban, ki fogom próbálni ! A festékes zacsikon van használati utasítás a fixálásra vonatkozóan. Itt van Simon úr elérhetősége :

Simon János
9900 Körmend, Németújvár u 34
Telefon:94/594-154

Abile írta...

Nagyon köszönjük a részletes útmutatást! Szuper jó!!

gromine írta...

Köszi ezt a részletese leírást, én is kipróbálom, eddig nem mertem csak nézegettem, hogy is kellene.

Ildi írta...

Gina, köszönöm!!!

Ledorka írta...

Marika, az ecet élénkíti, nem tompítja a színeket, ez tuti. :) Évek óta ecetes, házi öblítőt használok.

Marika írta...

Lidércke ! Nem tudom de azt mondták nekem ,és ez a frissen festet anyagra vonatkozik .

Ili írta...

Én meg ecetet is teszek minden mosáshoz. 20 százalékosat! Ugyan is nagyon vasas a vizünk és mindent besárgít. Szerintem is frissíti a színeket és nem engedi, hogy kifakuljanak a ruhák.
Én már festettem is, ki is vasaltam!!!
Majd mutatom a nagy művet!!!

Orbis írta...

Hát az én textilfestékemre az van ráírva, a vízbe tegyek egy evőkanál konyhasót és egy kis ecetet, hogy tartósabb legyen a szín!
És mivel még sosem csináltam enélkül, nincs összehasonlítási alapom.
És én is főzni szoktam de ez a mikrós lényegesen egyszerűbbnek hangzik!

Rita írta...

És remekül müködik, én már kipróbáltam, innen jött a festös projekt-ötlet!!!

Rita írta...

Rendeltem ma selyemmolinot és vastagabb pamutvásznat is Simon uertól, ha megjön elmesélem milyen!!!!

Hopi-Patch írta...

Szia!
Gratulálok a munkáidhoz!
Textilfestés ügyben keveredtem most hozzád!
Ezt a módszert már én is próbáltam, nekem is bejött!
A csavarós technikai része új volt, most majd én is kipróbálom!
Egy valamit szeretnék tudni, mégpedig ennek a SIMON ÚRnak az elérhetőségét! Rendelnék tőle én is anyagot!
Hálás köszönettel:
Hopp Mónika

Hopi-Patch írta...

Bocs, most olvastam végig a kommenteket, és látom, hogy már megadtad Simon Úr elérhetőségét!
Bízom benne, hogy azóta nem változott!
Köszi.

Névtelen írta...

Esetleg mintákat is lehet vele festeni? Például mesefigurákat..

Kriszti írta...

Sziasztok,
tudja valaki Simon úr elérhetőségét,
sajnos én elveszítettem!
Kérlek segítsetek!
Köszönöm, Kriszti