Ez a blog mindenkié, aki szeretne velünk közös projekteken dolgozva beszélgetni, jokat vihogni és esetleg együtt szomorkodni, ha a sors ugy hozza.

2010. május 18., kedd

Textil festés .

Rita megkért adjam közre tapasztalatom és saját festési technikám  .
Sok technikát próbáltam nekem ez vált be .
Egyszerű és talán még el sem rontható.
Ami  kell ,1db műanyag edény  még egy ami mikrózható,ja meg a textil és a festék :)

Akkor festhetünk is!!




Simon úr selyem molinóját  használom a festéshez általában ,nagyobb tételben szoktam rendelni ,postán küld .
 Ruha festéket használok amit festék üzletekben lehet kapni, nagyon sok színben 200Ft és 50 dkg textil festésére elég (ami elég sok ) .
Műanyag zacsekba van egyszerű a tárolása is ,csak mindig abba rakd vissza amiből ki vetted mert később meglepetés érhet :)!!



A selyem molinót beavatni jó meleg vízbe had gyűrődjön minél jobban ugyanis ettől lesz márványos .






Kicsavarni de nem nagyon ,olyan tocsogós maradjon ,kicsit eligazgatni az edénybe .










A kicsavart textilre szórjuk a por festéket ,mintha sóznánk tehát óvatosan, ezt követően  csűrni ,csavarni mintha kézzel mosnánk ,beledörzsöljük a festéket ahova esetleg  több festék jutott még szét dörzsöljük  (pisztácia szint használok )

Hogy mennyit szórjunk nekem az a tapasztalatom sötét színből nagyon kevés kell .Inkább ha nem a kívánt színt kapjuk még megszórjunk a textilre a festékből.










Ezt követően mikróba rakjuk én egy régi porcelán tányért használok
erre a célra .
minimum 3 -5percig és 700w tehát bele sül a festék a textilbe .
Ha sötétebb színt szeretnénk egy egy perccel növeljük az időt .Akkor jó ha jól gőzöl a festet anyag .








A mikróból kivéve addig mossuk,
öblítjük még engedi a festéket .
 












 Vasalást maximumra állítva  végezzük .Mert vasalással fixáljuk ,de nem szabad teljesen meg száradni az anyagnak mert nagyon nehéz lesz  a vasalás .


Még egy kis kedv csináló!!!!
Hát akkor a csavarás .
Mikor több szint  festek műanyag pohárba csavarok ki az anyagból egy kis festéket .Az anyagot kiterítem és a képen látható módon össze tekerem .





Itt lehet játszani a színekkel !!












Ugye milyen egyszerű!!!







Mindenkinek jó munkát és szép színeket !!
Ha valamit nem érthető módon adtam közre  kérdezzetek, írjatok nagyon szívesen segítek mindenkinek .

31 megjegyzés:

Ili írta...

Marika! Nagyon köszönjük. Nagyon jól elmagyaráztad.Nem is gondoltam volna, hogy a mikróba is lehet ezt csinálni. Én órákig állok a fazekak mellett. Nagyon örülök, hogy megmutattad.

Rita írta...

Hu de klassz lett ez a sárga-zöld spirálos..... nagyon köszönjük a leirást, szerintem tökéletesen érthetö! Megyek is festeni :-)))

Orbis írta...

Jaj ez kínzás, pénteken szigorlatozom jövő héten meg vendégek lesznek végig, mikor festek én ilyen csodaszép kendőt?????

Dehát majdcsak elmennek ezek a rokonyok valahova a hét folyamán, nemde? :D

Már kavarognak is a fejemben a színek.

Az ibéria textilfesték is használható így? Nincs erről valakinek tapasztalata?

Lana írta...

Nagyon jó, biztosan kipróbálom. Köszi a leírást. De pont ma füstölt le a mikróm. :(

Lidércke írta...

Én meg "főztem" eddig... ez mennyivel egyszerűbbnek tűnik! :) Köszönöm a leírást!
Két dologra rákérdeznék azért. Nem szoktad ecettel, vagy színfixálóval (zacskós) rögzíteni a színt? Én mindig félek, hogy fog majd a kész mű. A vasalás elég?
A csavart technikánál feloldott festéket használsz, ugye, jól látom?
Holnap veszek festéket. :)

MARIKA írta...

Orbis !Még nem próbáltam de szerintem biztos jó.

MARIKA írta...

Lidércke!
Minden festet anyag enged a színéből mosáskor egy kicsit és általában a kézi munkákat kézzel mosom 40 c vízben.Azért kell bőségesen kimosni festéskor amíg engedi a szint.
Nem szoktam fixálni csak vasalom .
A csavartnál mikor több szint festek akkor csavarok ki az anyagból festékes vizet és azt használom fel .

Lidércke írta...

Köszönöm a gyors választ! :) Csak a színek kombinálása miatt kérdeztem a fixálást. Közben rájöttem, hogy színfog kendővel is lehet (kézzel) mosni a festett darabokat, így talán merem majd világosabb anyaggal kombinálni a saját "műveimet". :))

Rita írta...

èn ecettel át szoktam öbliteni, nagy tapasztalatom nincs, az volt az elsö festésem amit a mult héten a saját blogomon mutattam

Jutus írta...

Ez fantasztikus,mekkora kedvet csináltál!!!Amint megjön az anyagom én is hozzálátok!!!:))

MARIKA írta...

Rita!
Állítólag az ecet tompítja az színeket ,főleg az élénk színt.

batorba írta...

Jaj gyerekek...ez már kínzás!!!!!:-))) Varrni sem tudok..erre még itt festést is mutattok!!!Ez nem szép!!!:-))) Bár ezt lehet állva és négykézláb is csinálni!!!!....:-)))nemsokára pótlok máááá...be mindent!

Szegusz írta...

Marika! Szuper a leírás! Igyekszem minél hamarabb kipróbálni!
Bármilyen anyagú ruhát lehet festeni? (Bocsi, ha túl együgyű a kérdés...)

MARIKA írta...

Szegusz ! Igen Kivétel műszálas meg amit nem bír a mikró.

Kata írta...

Nagyon szépen köszönöm én is az útmutatást! Már olyan régóta érdekelt :)

Ildi írta...

Fantasztikusak ezek a festett anyagok és milyen egyszerű!!! Köszönöm én is a jó kis leírást! Eszemben se volt festeni, de úgy megtetszett, hogy holnap veszek festéket! Bocs, de ki az a Simon úr, akitől rendelsz anyagot? A netről? Vagy ezt minden boltban kapni?
Köszi!

bemka írta...

Nagyon szépek lettek a festett anyagjaid!És nagyon jól elmagyaráztad.
Köszönöm a bemutatót : ))

MARIKA írta...

ILDI! Simon úr az aki forgalmazza és készíti a selyem molinót 300fr /m .telefonon szoktam -tuk rendelni ,postán utánvéttel küldi max 3 nap megküldi.

F.Gina írta...

Nagyon jó, még nem festettem mikróban, ki fogom próbálni ! A festékes zacsikon van használati utasítás a fixálásra vonatkozóan. Itt van Simon úr elérhetősége :

Simon János
9900 Körmend, Németújvár u 34
Telefon:94/594-154

Abile írta...

Nagyon köszönjük a részletes útmutatást! Szuper jó!!

gromine írta...

Köszi ezt a részletese leírást, én is kipróbálom, eddig nem mertem csak nézegettem, hogy is kellene.

Ildi írta...

Gina, köszönöm!!!

Lidércke írta...

Marika, az ecet élénkíti, nem tompítja a színeket, ez tuti. :) Évek óta ecetes, házi öblítőt használok.

MARIKA írta...

Lidércke ! Nem tudom de azt mondták nekem ,és ez a frissen festet anyagra vonatkozik .

Ili írta...

Én meg ecetet is teszek minden mosáshoz. 20 százalékosat! Ugyan is nagyon vasas a vizünk és mindent besárgít. Szerintem is frissíti a színeket és nem engedi, hogy kifakuljanak a ruhák.
Én már festettem is, ki is vasaltam!!!
Majd mutatom a nagy művet!!!

Orbis írta...

Hát az én textilfestékemre az van ráírva, a vízbe tegyek egy evőkanál konyhasót és egy kis ecetet, hogy tartósabb legyen a szín!
És mivel még sosem csináltam enélkül, nincs összehasonlítási alapom.
És én is főzni szoktam de ez a mikrós lényegesen egyszerűbbnek hangzik!

Rita írta...

És remekül müködik, én már kipróbáltam, innen jött a festös projekt-ötlet!!!

Rita írta...

Rendeltem ma selyemmolinot és vastagabb pamutvásznat is Simon uertól, ha megjön elmesélem milyen!!!!

Hopi-Patch írta...

Szia!
Gratulálok a munkáidhoz!
Textilfestés ügyben keveredtem most hozzád!
Ezt a módszert már én is próbáltam, nekem is bejött!
A csavarós technikai része új volt, most majd én is kipróbálom!
Egy valamit szeretnék tudni, mégpedig ennek a SIMON ÚRnak az elérhetőségét! Rendelnék tőle én is anyagot!
Hálás köszönettel:
Hopp Mónika

Hopi-Patch írta...

Bocs, most olvastam végig a kommenteket, és látom, hogy már megadtad Simon Úr elérhetőségét!
Bízom benne, hogy azóta nem változott!
Köszi.

Névtelen írta...

Esetleg mintákat is lehet vele festeni? Például mesefigurákat..